En el-suv i toppklass
Med vår modell Citigoᵉ visade vi att det fanns mycket att se fram emot hos Škoda när det gällde elbilar. Med Škoda Enyaq höjs ribban ännu mer. Den är byggd på en modulär plattform – speciellt utvecklad för elbilar. Enyaq har en räckvidd på 560 km, bagageutrymme på hela 585 liter, samt tillval för fyrhjulsdrift, dragkrok, takräcke och många andra smarta lösningar.
PRIS från:
579.900:-
(Ord Pris
från: 622.900:-)
Business Lease från: 7.325 kr/mån Inkl. serviceavtal och försäkring. 1000 mil/år.
PRIS från:
619.900:-
(Ord Pris
från: 665.800:-)
Business Lease från: 7.639 kr/mån Inkl. serviceavtal och försäkring. 1000 mil/år.
PRIS från:
659.900:-
(Ord Pris
från: 683.400:-)
Business Lease från: 8.380 kr/mån Inkl. serviceavtal och försäkring. 1000 mil/år.
PRIS från:
619.900:-
(Ord Pris
från: 670.300:-)
Business Lease från: 7.725 kr/mån Inkl. serviceavtal och försäkring. 1000 mil/år.
PRIS från:
645.900:-
(Ord Pris
från: 695.700:-)
Business Lease från: 7.899 kr/mån Inkl. serviceavtal och försäkring. 1000 mil/år.
PRIS från:
669.900:-
(Ord Pris
från: 699.000:-)
Business Lease från: 8.844 kr/mån Inkl. serviceavtal och försäkring. 1000 mil/år.
En helt eldriven SUV. Ytterligare ett steg mot elektrisk mobilitet.
Välkommen till en elektrisk framtid med upp till 531 km i räckvidd. Ladda för nya platser att upptäcka tillsammans.
Att köra en elbil är snällt mot både miljön och din plånbok. Några av fördelarna är bland annat förmånlig parkering och andra driftsförmåner.
Škodas modeller i SUV-klassen är snygga och självsäkra. Enyaq behåller den traditionen med en design som är bekant men samtidigt innovativ och iögonfallande. De graciösa proportionerna antyder att det finns gott om plats inuti Enyaq.
Den nyutvecklade interiören lägger ännu mer fokus på rymligheten hos Enyaq. Det gäller även bagageutrymmet där flertalet av Škodas modeller är kända för sitt generösa utrymme. Det gedigna kvalitetsarbetet, tillsammans med många smarta förvaringsutrymmen, gör Enyaq till en riktig bekväm bil. Att alla material dessutom är miljövänliga är pricken över i.
Förutom den nyskapande interiören har Škoda Enyaq också en serie intelligenta och innovativa lösningar som alla är intuitiva att kontrollera. De inkluderar den digitala instrumentpanel som följer med som standard, de många anslutningsmöjligheterna och LED-interiörsbelysningen.
Den nya generationens infotainmentsystem med inbyggt SIM-kort erbjuder praktiska funktioner som trafiknyheter eller en Wi-Fi-anslutning för passagerarnas enheter.
Bakhjulsdrivna modeller – med alla fördelar som de har – gör sitt återtåg till Škoda. När du sitter vid ratten kommer du direkt att märka ett förbättrat grepp när du startar. Andra fördelar är den minskade svängradien (upp till 2,3 meter mindre jämfört med Kodiaq) och körning med en större känsla av lugn.
För den bakhjulsdrivna versionen är elmotorn monterad på bakaxeln, medan för den fyrhjulsdrivna versionen är det även en elmotor monterad på framaxeln.
Precis som hos övriga Škoda-modeller finns körlägesval (Driving Mode Select) tillgängligt i Enyaq. Det finns sex körlägen (Eco+, Eco, Comfort, Normal, Sport och Individual) som du kan använda för att kontrollera bilens reaktion när du gasar.
Med dessa kontroller kan föraren inte bara kontrollera fordonets reaktion vid acceleration, utan även vridmoment, topphastighet och intensiteten hos AC:n. Kombinerat med tillvalet DCC påverkar det valda körläget även chassits inställningar.
Battericellerna är dolda i golvet. Detta sänker bilens tyngdpunkt vilket är viktigt vid körning i kurvor och för att ge maximal plats till alla passagerare. Ett batterikapacitet finns tillgängligt: 85 kWh. Detta är grunden för namnet på fordonet (85) och bestämmer dess kraft och räckvidd.
För att minimera de krav som ställs på batterierna ingår en värmepump som standard till båda batteriversionerna. Den bidrar till en längre räckvidd vid låga temperaturer, något som annars påverkar räckvidden då både kupé och batteri ska värmas upp.
Enyaq är utrustad med olika alternativ för laddning. Ett batteri kan laddas från källor med växelström (AC) upp till en laddningseffekt på 11 kW, eller från källor med likström (DC) upp till en laddningseffekt på 135 kW. Ett alternativ till standardladdning från en strömkälla är regenerering av bromsenergi. Det är en process där fordonets kinetiska energi omvandlas till el som sedan lagras i högspänningsbatteriet.
Bilen på bilden kan vara extrautrustad. Erbjudandet gäller tom 2024-03-31
En el-suv i toppklass
Med vår modell Citigoᵉ visade vi att det fanns mycket att se fram emot hos Škoda när det gällde elbilar. Med Škoda Enyaq höjs ribban ännu mer. Den är byggd på en modulär plattform – speciellt utvecklad för elbilar. Enyaq har en räckvidd på 560 km, bagageutrymme på hela 585 liter, samt tillval för fyrhjulsdrift, dragkrok, takräcke och många andra smarta lösningar.
PRIS från:
579.900:-
(Ord Pris
från: 622.900:-)
Business Lease från: 7.325 kr/mån Inkl. serviceavtal och försäkring. 1000 mil/år.
PRIS från:
619.900:-
(Ord Pris
från: 665.800:-)
Business Lease från: 7.639 kr/mån Inkl. serviceavtal och försäkring. 1000 mil/år.
PRIS från:
659.900:-
(Ord Pris
från: 683.400:-)
Business Lease från: 8.380 kr/mån Inkl. serviceavtal och försäkring. 1000 mil/år.
PRIS från:
619.900:-
(Ord Pris
från: 670.300:-)
Business Lease från: 7.725 kr/mån Inkl. serviceavtal och försäkring. 1000 mil/år.
PRIS från:
645.900:-
(Ord Pris
från: 695.700:-)
Business Lease från: 7.899 kr/mån Inkl. serviceavtal och försäkring. 1000 mil/år.
PRIS från:
669.900:-
(Ord Pris
från: 699.000:-)
Business Lease från: 8.844 kr/mån Inkl. serviceavtal och försäkring. 1000 mil/år.
En helt eldriven SUV. Ytterligare ett steg mot elektrisk mobilitet.
Välkommen till en elektrisk framtid med upp till 531 km i räckvidd. Ladda för nya platser att upptäcka tillsammans.
Att köra en elbil är snällt mot både miljön och din plånbok. Några av fördelarna är bland annat förmånlig parkering och andra driftsförmåner.
Škodas modeller i SUV-klassen är snygga och självsäkra. Enyaq behåller den traditionen med en design som är bekant men samtidigt innovativ och iögonfallande. De graciösa proportionerna antyder att det finns gott om plats inuti Enyaq.
Den nyutvecklade interiören lägger ännu mer fokus på rymligheten hos Enyaq. Det gäller även bagageutrymmet där flertalet av Škodas modeller är kända för sitt generösa utrymme. Det gedigna kvalitetsarbetet, tillsammans med många smarta förvaringsutrymmen, gör Enyaq till en riktig bekväm bil. Att alla material dessutom är miljövänliga är pricken över i.
Förutom den nyskapande interiören har Škoda Enyaq också en serie intelligenta och innovativa lösningar som alla är intuitiva att kontrollera. De inkluderar den digitala instrumentpanel som följer med som standard, de många anslutningsmöjligheterna och LED-interiörsbelysningen.
Den nya generationens infotainmentsystem med inbyggt SIM-kort erbjuder praktiska funktioner som trafiknyheter eller en Wi-Fi-anslutning för passagerarnas enheter.
Bakhjulsdrivna modeller – med alla fördelar som de har – gör sitt återtåg till Škoda. När du sitter vid ratten kommer du direkt att märka ett förbättrat grepp när du startar. Andra fördelar är den minskade svängradien (upp till 2,3 meter mindre jämfört med Kodiaq) och körning med en större känsla av lugn.
För den bakhjulsdrivna versionen är elmotorn monterad på bakaxeln, medan för den fyrhjulsdrivna versionen är det även en elmotor monterad på framaxeln.
Precis som hos övriga Škoda-modeller finns körlägesval (Driving Mode Select) tillgängligt i Enyaq. Det finns sex körlägen (Eco+, Eco, Comfort, Normal, Sport och Individual) som du kan använda för att kontrollera bilens reaktion när du gasar.
Med dessa kontroller kan föraren inte bara kontrollera fordonets reaktion vid acceleration, utan även vridmoment, topphastighet och intensiteten hos AC:n. Kombinerat med tillvalet DCC påverkar det valda körläget även chassits inställningar.
Battericellerna är dolda i golvet. Detta sänker bilens tyngdpunkt vilket är viktigt vid körning i kurvor och för att ge maximal plats till alla passagerare. Ett batterikapacitet finns tillgängligt: 85 kWh. Detta är grunden för namnet på fordonet (85) och bestämmer dess kraft och räckvidd.
För att minimera de krav som ställs på batterierna ingår en värmepump som standard till båda batteriversionerna. Den bidrar till en längre räckvidd vid låga temperaturer, något som annars påverkar räckvidden då både kupé och batteri ska värmas upp.
Enyaq är utrustad med olika alternativ för laddning. Ett batteri kan laddas från källor med växelström (AC) upp till en laddningseffekt på 11 kW, eller från källor med likström (DC) upp till en laddningseffekt på 135 kW. Ett alternativ till standardladdning från en strömkälla är regenerering av bromsenergi. Det är en process där fordonets kinetiska energi omvandlas till el som sedan lagras i högspänningsbatteriet.